Kan inte skicka e-post?
Om du har problem att skicka e-post kan det bero på att Din internetoperatör kräver att e-post skickas via deras utgående mailserver (SMTP).
Du tar alltså emot e-post via Ballous servrar men skickar e-post via din internetoperatör. Här följer en lista på en del operatörers smtp-servrar:
Telia: mailout.telia.com *
Tele2: mail.tele2.se
Comhem: mailout.comhem.se
Bornet: smtp.bornet.net
Alltele: smtp.alltele.net
Glocalnet: smtp.glocalnet.net
Blixtvik: smtp.blixtmail.se
Telenor: smtp.euromail.se
3: smtp.tre.se
Bredband2: smtp.bredband2.com
* Telia har i Maj -09 ändrat så att man måste autenticera sig (logga in på utgående server med Telias inloggningsuppgifter) mot utgående e-postserver. För att kunna skicka mail om man använder Telia behöver man därför ändra utgående e-postserverintällning till följande: Utgående server: mailout.telia.com Port: 465 SSL: Ja Autentisiering: Ja Observera, att du inte skall ändra inkommande inställningar användare, server eller lösenord! Mer information finns på denna länk hos Telia http://www.telia.se/privat/kundservice/support/bredband/epost/installera/konfigureraepostkonto/