Skype
Här är en länk som beskriver hur du installerar Skype for Buissness:
https://support.office.com/en-us/article/install-skype-for-business-8a0d4da8-9d58-44f9-9759-5c8f340cb3fb
Om en som inte är med i organisationen( dvs inte har ett eget konto hos office365) kan ni bjuda in personen genom att göra:
- Person A har ett konto hos office365 och startar sin Skype för företag
- Person B som inte har Office365 startar sin egna skype som man kan ladda ner här: https://www.skype.com/sv/download-skype/skype-for-computer/
- Person A ser i sin adresslista en liten ikon som tecknas som en gubbe, tryck på denna.
- Välj därefter lägg till kontakt som inte finns i min organisation
- Fyll i epostadressen som Person B har
- Klicka på Person B
- En inbjudan skickas till Person B's Skype och nu kan ni prata/skicka meddelande med varandra
Observera, det går enbart att vara en användare inloggad på ett konto för office365 för Skype. Ska flera vara inloggade behöver dessa koppla upp sig via vanliga Skype.