Skype

Här är en länk som beskriver hur du installerar Skype for Buissness:
https://support.office.com/en-us/article/install-skype-for-business-8a0d4da8-9d58-44f9-9759-5c8f340cb3fb


Om en som inte är med i organisationen( dvs inte har ett eget konto hos office365) kan ni bjuda in personen genom att göra:

  1. Person A har ett konto hos office365 och startar sin Skype för företag
  2. Person B som inte har Office365 startar sin egna skype som man kan ladda ner här: https://www.skype.com/sv/download-skype/skype-for-computer/
  3. Person A ser i sin adresslista en liten ikon som tecknas som en gubbe, tryck på denna.

     Skype - Lägg till kontakt

  4. Välj därefter lägg till kontakt som inte finns i min organisation
  5. Fyll i epostadressen som Person B har
  6. Klicka på Person B
  7. En inbjudan skickas till Person B's Skype och nu kan ni prata/skicka meddelande med varandra


Observera, det går enbart att vara en användare inloggad på ett konto för office365 för Skype. Ska flera vara inloggade behöver dessa koppla upp sig via vanliga Skype.

Hjälpte svaret dig? 0 användare blev hjälpta av detta svar

Relaterade artiklar

Skapa Alias Office365

Inne på kontrollpanelen väljer ni Kontrollpanelen-->Exchange Online -->Mailboxes Klicka på...

Komma igång med Office365

Beställ Office365 inne på mina sidor. När beställningen är klar hjälper vi er med...

Byta lösenord

Byta lösenord på ett mailkonto, office365 Logga in på Mina sidor Välj Tjänster Välj Mina...

Lägga till Out Of Office/semestermeddelaned i Office365

Logga in på mina sidorVälj Tjänster uppe i menyn och därefter Mina tjänsterKlicka på paketet för...

Skapa kontakter i Global Adressbok i Office365

Logga in på mina sidorVälj Tjänster uppe i menyn och därefter Mina tjänsterKlicka på paketet för...