Problem att hämta e-post efter lösenordsbyte på e-postkonto
Upplever du problem att hämta e-post när du nyligen bytt lösenord på ditt e-postkonto?
Då kan det beror på att ip-nummret till din dator eller annan enhet har blivit blockerat hos oss. Detta på grund av för många felaktiga inloggningsförsök.
Om du har andra enheter där du hämtar e-post (mobiltelefon, e-postprogam mm) kan dessa enheter vara inställda på att hämta e-post regelbundet. Har du bytt lösenord försöker de hämta e-post med fel lösenord. Då blockeras till slut enhetens ip-nummer.
Detta är anledningen till att det är viktigt att byta lösenord även i dina enheter direkt, om du byter lösenordet på ditt e-postkonto.
Upplever du problem, kontakta oss här för att bli avblockerad.
Kontrollera din enhets ip-nummer
Surfa gärna till adressen https://ip.ballou.se/ från din enhet, för att kontrollera dess ip-nummer och lämna ip-numret till oss för att avblockera.